Strony

sobota, 26 września 2015

Ogłoszenia Parafialne 26 Niedziela Zwykła 27.09.2015


 

1. Dziś składamy życzenia i modlimy się w intencji ks. Michała z racji imienin o Boże błog. i opiekę MB i św. Patrona. Dziś święcimy różańce. Po mszy św. o godz. 1200 spotkanie dzieci i rodziców przez I komunią św.
 

2. Dziś także, w ostatnią niedzielę miesiąca modlimy się za zmarłych polecanych na kartkach wypominkowych.
 

3. We wtorek święto św. Archaniołów Michała, Gabriela i Rafała; w środę – św. Hieronima; w piątek - św. Aniołów Stróżów; w niedzielę - św. Franciszka z Asyżu.
 

4. Od czwartku rozpoczynamy nabożeństwa różańcowe. W niedziele i święta w Katedrze po sumie i o 17.30 – przed mszą św. wieczorną. W dni powszednie msza św. o godz. 17.30, o 18.00 różaniec dla wszystkich. Zachęcam, by nabożeństwo różańcowe organizowano także w kaplicach, a także we wsiach bez kaplic. Różaniec to modlitwa naszych czasów. W tym miesiącu różaniec ofiarujmy w intencji o pokój na świecie.
 

5. We wtorek spotkanie Apostolatu Maryjnego.
 

6. W niedzielę we wspomnienie św. Franciszka z Asyżu, błogosławieństwo zwierząt domowych. O godz. 1500 gromadzimy się w parku, następnie wspólne przejście pod kościół pofranciszkański, odmówienie litanii i tajemnicy różańcowej. Zapraszamy dzieci i młodzież wraz ze swoimi pupilami domowymi.
 
7.   W tym tyg. I czwartek, piątek i sobota miesiąca. W sobotę po mszy św. o godz. 7.30 nabożeństwo I soboty w kościele pofranciszkańskim. W piątek wyjazd do chorych od godz. 900; w Minczewie nabożeństwo i msza św. o godz. 1500

Intencje Mszy Świętej 26 Niedziela Zwykła 27.09.2015


Dzień
Godz.
Intencja
 
28.09
Pon.
 
700
730
730
1800
1800
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
Dziękczynna za przeżyte 75 lat Wacławy z prośbą o zdrowie i łaski
+ za Antoniego Zagubień (1r.)
+ za Halinę i jej rodziców, Wiktora, Janusza i Roberta
 
29.09
Wt.
 
700
730
730
1800
1800
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
+ za Piotra (9r.)
+ za Józefa Kudlińskiego of. od uczestników pogrzebu
+ za Antoniego, Stefana, Zygmunta i Tadeusza
 
30.09
Śr.
 
700
730
730
1800
1800
+ za Helenę Udzielak – zakończenie gregorianki
+ za Waldemara Kosińskiego – zakończenie gregorianki
+ za Tadeusza Maj of. od uczestników pogrzebu
W intencji Michaliny i Boże błog. i opiekę św. Archaniołów
+ za Wacława, Leokadię i Bronisława
 
01.10
Czw.
 
700
730
730
1730
+ za Wacława, Wacława i Teresę
+ za Helenę Karolczuk – greg.
+ za Tadeusza Maj of. od uczestników pogrzebu 
+ za Mariana Zawadzkiego – początek gregorianki
 
02.10
Pt.
 
700
730
1730
1730
+ za Józefa i Felicję Mazurek
+ za Mariana Zawadzkiego – greg.
+ za Helenę Karolczuk – greg.
O szczęśliwe rozwiązanie i opiekę MB dla całej rodziny
 
03.10
Sob.
 
700
730
 
1730
1730
+ za Helenę Karolczuk – greg.
+ za Mariana Zawadzkiego – greg.
 
+ za Stanisława Leosz of. od uczestników pogrzebu
O Boże błog. i zdrowie dla Krystyny w 80 r. urodzin
 
 
04.10
Ndz.
 
830
 
1000
 
1200
 
1800
+ za Helenę Karolczuk – greg.
 
+ za Mariana Zawadzkiego – greg.
 
+ za Stanisławę Jurczak of. od uczestników pogrzebu
 
W intencji powołań do Franciszkańskiego Zakonu Świeckich
i wszelkie łaski potrzebne dla członków

sobota, 19 września 2015

Ku czci św. Stanisława Kostki


W dniu 18 września obchodziliśmy święto św. Stanisława Kostki - patrona dzieci i młodzieży, tego, który swoim życiem uczył miłości, realizacji swoich pasji i marzeń. Stąd w parafii Katedralnej w Drohiczynie z tej okazji odbyła się  Msza Święta, w której dzieci, młodzież i dorośli modlili się  za wstawiennictwem św. Stanisława o mądrość, siłę i radość w codziennym życiu.
 
Oprawą liturgiczno-muzyczną  przygotowała s. Elżbieta Pielak, która wraz ze scholą dziecięcą ze Szkoły Podstawowej przygotowała pieśni, czytania oraz modlitwę wiernych.
 
Po Eucharystii wszyscy przeszli na plebanię by przedłużyć świętowanie przez udział w agapie przygotowanej przez ks. Proboszcza Zbigniewa Średzińskiego.
 
Zabawa zaczęła sie zaraz po pierwszym "pączku", gdy dzieci wraz z  s. Elżbietą  i p. Basią  wyszły by się bawić, tańczyć i pokazywać gesty z piosenek religijnych. Dzięki różnym zabawom  czas upłynął bardzo szybko. Dzięki życzliwości p. Albina, który ofiarował nam pączki mogliśmy cieszyć sie wspólnym spotkaniem
 
 
W tym miejscu bardzo dziękujemy ks. Proboszczowi Zbigniewowi za inicjatywę i pomysł, s. Elżbiecie za udział, ogromną pomoc i życzliwość. 
 
Na koniec, ks. Proboszcz zgromadził wszystkich na wspólnej modlitwie.
 










 
 
 
 
 

Ogłoszenia Parafialne 25 Niedziela Zwykła 20.09.2015


1. Dziś o godz. 1200 msza św. odprawiona będzie na cmentarzu. Modlić się będziemy za wywiezionych na Syberię i poległych
w obronie Ojczyzny z Drohiczyna i okolic.
 

2.W przyszłą niedzielę modlić się będziemy za zmarłych polecanych na kartkach wypominkowych, na mszy św.
w Bujakach.
 

3. Zbliża się miesiąc październik, więc tak jak w ubiegłym roku zachęcamy dzieci i młodzież do samodzielnego wykonania różańca. Zapraszamy za tydzień na mszę św. na godz. 1200 . Na każdej mszy św. odbędzie się też poświęcenie różańców. Zachęcamy aby każdy przyniósł swój różaniec do kościoła, które też poświęcimy. Po mszy św. o godz. 1200 pierwsze spotkanie
 

4. Również w przyszłą niedzielę z racji na święto Świętych Archaniołów, modlić się będziemy w intencji ks. Michała, który będzie obchodził swoje imieniny.
 

 
 

Intencje Mszy Świętej 25 Niedziela Zwykła 20.09.2015


Dzień
Godz.
Intencja
 
21.09
Pon.
 
700
730
730
1800
1800
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
+ za Janinę Przekopińską (1r.) i zm. z rodziny
+ za Alinę Ptasznik (1r.)
+ za Henryka (20r.), Władysława, Jadwigę i Helenę
 
22.09
Wt.
 
700
730
730
1800
1800
W 56 r. ślubu Danuty i Henryka Kazula o Boże błog. i opiekę MB
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Wiesława Gamdzyka of. od uczestników pogrzebu
+ za Bogusława Suchota of. od uczestników pogrzebu
 
23.09
Śr.
 
700
730
730
1800
1800
+ za Irenę Cynke of. od uczestników pogrzebu
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
+ za Tadeusza Maj of. od uczestników pogrzebu
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Halinę Maćkowiak (7r.) i zm. z rodziny
 
24.09
Czw.
 
700
730
730
1800
1800
+ za Helenę (1r.) i zm. z rodziny
 + za Waldemara Kosińskiego – greg.
O Boże błog. w rodzinie i wiarę
+ za Helenę Udzielak – greg.
O zdrowie w rodzinie i podziękowanie za otrzymane łaski
 
25.09
Pt.
 
700
730
730
1800
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
+ za Tadeusza Maj of. od uczestników pogrzebu
+ za Kazimierza, Stanisławę, Marię, Antoniego, Zofię i Pawła
 
26.09
Sob.
 
700
730
1630
1800
1800
+ za Helenę Udzielak – greg.
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
ślubna
+ za Zygmunta Renda (23r.)
O Boże błog. i opiekę MB dla Magdy w 14r. ur. i Dominika w 18r. ur.
 
 
27.09
Ndz.
 
830
 
1000
 
1200
 
1800
+ za Marię, Michała, Mariannę, Małgorzatę zm. z rodz. Arciszuków i Władysława Chodakowskiego
+ za Waldemara Kosińskiego – greg.
 
+ za Janusza Żoch of. od uczestników pogrzebu
 
+ za Helenę Udzielak – greg.

VI BIEG PAPIESKI W DROHICZYNIE






REGULAMIN

VI BIEGU PAPIESKIEGO

DROHICZYN, 11.10.2015 r.

 

 

  1. CELE BIEGU:

·         Oddanie hołdu Karolowi Wojtyle

·         Popularyzacja biegania jako najprostszej i najtańszej formy aktywności ruchowej

·         Promocja sportu w środowisku lokalnym

·         Promocja sportu w rodzinie

·         Promocja sportu wśród dzieci i młodzieży

·         Promocja zabytków oraz walorów turystycznych Gminy Drohiczyn

·         Aktywizacja różnych grup społecznych do wspólnego działania

 

  1. ORGANIZATOR:

·         Miejsko Gminny Ośrodek Kultury w Drohiczynie

 

  1. WSPÓŁORGANIZATORZY:

·         Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Drohiczynie

·         Parafia Trójcy Przenajświętszej w Drohiczynie

 

  1. TERMIN I MIEJSCE:

·         11 października 2015 r. – Park Miejski w Drohiczynie  

 

  1. BIEGI:

·         Bieg dla szkół podstawowych klasy 1 – 3: 1 okrążenie Parku – 450 m

·         Bieg dla szkół podstawowych klasy 4 – 6: 2 okrążenia Parku – 450 m

- kat. dziewczęta

- kat. chłopcy

·         Bieg dla szkół gimnazjalnych: 2 okrążenie Parku – 900 m

- kat. dziewczęta

- kat. chłopcy

·         Bieg – OPEN: 3 okrążenie Parku – 1350m

·         Bieg Rodzinny: 1 okrążenie Parku – 450 m

W biegu uczestniczą drużyny składające się z rodzin.

 

(Dorośli uczestnicy biorą udział w biegach na własną odpowiedzialność, natomiast dzieci i młodzież do lat 18 po przedstawieniu pisemnej zgody rodziców lub opiekunów.)

 

  1. TRASA ZAWODÓW:

§  okrążenia Parku Miejskiego w Drohiczynie

 

  1. WARUNKI UCZESTNICTWA:

·         Impreza ma charakter otwarty;

·         Udział jest bezpłatny

·         Uczestnictwo w biegach odbywa się na własną odpowiedzialność zainteresowanych;

·         Organizator nie ubezpiecza uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków;

·         Uczestnicy nie mogą korzystać z pomocy innych osób między startem a metą;

·         Nad całością czuwa sędzia główny biegu;

·         UCZESTNIKÓW OBOWIĄZUJE POSIADANIE AKTUALNYCH BADAŃ LEKARSKICH (ksero do okazania podczas weryfikacji), MOŻLIWE JEST WYSTĄPIENIE W BIEGU POPRZEZ  PODPISANIE OŚWIADCZENIA O STARCIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ (DZIECI I MŁODZIEŻ PONIŻEJ 18-TEGO ROKU ŻYCIA – ZA PISEMNĄ ZGODĄ PRAWNYCH OPIEKUNÓW)

·         Uczestnicy przed zawodami przechodzą weryfikację do czego konieczny jest dokument tożsamości;

 

  1. ZGŁOSZENIA:

·         Zgłoszenie odbywa się na podstawie karty zgłoszeniowej złożonej w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Drohiczynie, ul. Kraszewskiego 13, 17-312 Drohiczyn, lub na 30 minut przed rozpoczęciem biegów w sekretariacie biegów w Parku Miejskim w Drohiczynie;

·         Informacje: sekretariat@kultura-drohiczyn.pl lub 85 655 70 69;

 

  1. NAGRODY:

Za zajęcie pierwszych trzech miejsc w każdej kategorii wiekowej uczestnicy otrzymają puchary oraz upominki. Ponadto każdy uczestnik otrzyma dyplom pamiątkowy.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

§  bieg odbędzie się bez względu na pogodę;

§  organizatorzy zapewniają opiekę medyczną w trakcie biegu;

§  dane osobowe uczestników biegu będą wykorzystane przez organizatorów zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;

§  zdjęcia wykonane przez organizatorów w trakcie biegu mogą być wykorzystane do materiałów promocyjnych;

§  Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji i ewentualnych uzasadnionych zmian regulaminu;

§  W sprawach spornych decyduje organizator i Sędzia Główny zawodów;

§  Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy zagubione podczas zawodów;

 

Organizator
 
 
 
 
 
Karta Zgłoszeniowa Uczestnika
VI Biegu Papieskiego
Drohiczyn, 11 października 2015 r.
 
Dane uczestnika:
  1. Imię (Imiona), nazwisko         …………………………………………………………………………………
  2. Adres zamieszkania               …………………………………………………………………………………
  3. PESEL                                 …………………………………………………………………………………
  4. Telefon i e-mail kontaktowy    …………………………………………………………………………………
  5. reprezentant Szkoły              …………………………………………………………………………………
                                              …………………………………………………………………………………
                                                                      (nazwa szkoły)
 
 
 
Informuję,  że  znany  jest  mi  Regulamin  IV  Biegu  Papieskiego  w  Drohiczynie  i  zobowiązuję  się  do  jego  przestrzegania.
Oświadczam, że jestem zdolny(a) do udziału w biegu i startuję na własną odpowiedzialność (Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z 12.09.2001 r. Dz. U. nr 101 poz. 1095).
 
 
  ……………………………………….………………………
  (podpis uczestnika)
 
Oświadczam,  że  wyrażam  zgodę  na  udział  w  biegu  osoby  niepełnoletniej,  jednocześnie  oświadczam,  że  w/w  nie  posiada przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w biegu. (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 12.09.2001 r. Dz. U. nr 101 poz. 1095).
 
  ……………………………………….………………………
  (podpis rodzica / prawnego opiekuna)
 
Organizator  oświadcza,  że  podane  dane  osobowe  będą  użyte  tylko  i  wyłącznie  do  celów  organizacyjnych,  nie  zostaną  one wykorzystane  w  żadnych  innych  celach  marketingowych  i  nie  zostaną  przekazane  innym  podmiotom  gospodarczym  ani osobom fizycznym.