wtorek, 5 marca 2013

tekst Misterium !!! do nauki


proszę przeczytajcie z 10 razy by każdy sie oriętował co po kim i jak ok?
polecam sie modlitwie - na te 3 dni na rekolekcje
w czwartek o 15.00 próba GMOK



MISTERIUM MĘKI PAŃSKIEJ – Drohiczyn 2012/2013

OSTATNIA WIECZERZA -  01-The Olive Garden_muzyka
( stół, Jezus, 12 apostołów, ostatnia wieczerza, placki, picie)
Osoby – 12 apostołów
            - Maryja coś donosi jedzenie, picie
            - szatan krąży przy Judaszu

Jezus: Gorąco pragnąłem spożyć tę paschę z wami, zanim będę cierpiał, albowiem powiadam wam, odtąd już jej spożywać nie będę, aż przyjdzie królestwo Boże. Bierzcie i jedzcie – to jest ciało Moje, które za was będzie wydane… Bierzcie i pijcie  niego wszyscy –to jest krew moja, która za was i za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów – to czyńcie na moją pamiątkę…

Jezus wstał od wieczerzy i złożył szaty. A wziąwszy prześcieradło nim się przepasał.  Potem nalał wody do miednicy. I zaczął umywać uczniom nogi i ocierać prześcieradłem, którym był przepasany.  Podszedł więc do Szymona Piotra, a on rzekł do Niego:

Św. Piotr: "Panie, Ty chcesz mi umyć nogi?
Jezus: "Tego, co Ja czynię, ty teraz nie rozumiesz, ale później będziesz to wiedział"
Św. Piotr:  "Nie, nigdy mi nie będziesz nóg umywał"
Jezus: "Jeśli cię nie umyję, nie będziesz miał udziału ze Mną".
Św. Piotr:  "Panie, nie tylko nogi moje, ale i ręce, i głowę!"
Jezus: "Wykąpany potrzebuje tylko nogi sobie umyć, bo cały jest czysty. I wy jesteście czyści, ale nie wszyscy".

MYJE NOGI – [ptem odkłada misę – wraca i siadając mówi:

Jezus: "Czy rozumiecie, co wam uczyniłem? Wy Mnie nazywacie "Nauczycielem" i "Panem" i dobrze mówicie, bo nim jestem. Jeżeli więc Ja, Pan i Nauczyciel, umyłem wam nogi, to i wyście powinni sobie nawzajem umywać nogi. Dałem wam bowiem przykład, abyście i wy tak czynili, jak Ja wam uczyniłem. "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeden z was Mnie zdradzi"…

UCZNIOWIE PYTAJA SIĘ PATRZĄC PO SOBIE CZY NIE ON….

            ŚW. Piotr: do św. Jana: "Kto to jest? O kim mówi?" 
Św. Jan nachylając się w stronę Jezusa: "Panie, kto to jest?"
Jezus: "To ten, dla którego umaczam kawałek [chleba], i podam mu".

Umoczywszy więc kawałek [chleba], wziął i podał Judaszowi, a po spożyciu kawałka [chleba] Jezus rzekł do niego:

            Jezus: "Co chcesz czynić, czyń prędzej!
Judasz WYCHODZI SZYBKO…..
Jezus: Dzieci, jeszcze krótko jestem z wami. Będziecie Mnie szukać, ale - jak to Żydom powiedziałem, tak i teraz wam mówię - dokąd Ja idę, wy pójść nie możecie. Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie. Po tym wszyscy poznają, żeście uczniami moimi, jeśli będziecie się wzajemnie miłowali".
Jezus wstaje…. Piotr widzi to i mówi:
Piotr: "Panie, dokąd idziesz?
Jezus: "Dokąd Ja idę, ty teraz za Mną pójść nie możesz, ale później pójdziesz".
Piotr: "Panie, dlaczego teraz nie mogę pójść za Tobą? Życie moje oddam za Ciebie".
Jezus: "Życie swoje oddasz za Mnie? Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci: Kogut nie zapieje, aż ty trzy razy się Mnie wyprzesz.
Jezus: wstańcie chodźmy stąd, zbliża się pora mojego odejścia z tego świata

Świadectwo Marii Magdaleny-  02-Bearing The Cross – muza

Potępili mnie wszyscy, znajomi, sąsiedzi, krewni… a miałam tylu „Przyjaciół” tak mnie wszyscy kochali. Dziwnie postąpił tylko ten o którym mówią Jezus… odwrócił moją sytuacje zadając pytanie nie do mnie a do tłumu… Kto jest bez winy niech pierwszy żuci kamień… Dzięki Niemu żyję, dzięki temu że mnie nie potępił… A jeśli bym w waszą stronę zadała to samo pytanie Czy ktoś spośród was jest bez winy…? On uczył – że wszyscy zgrzeszyli, że nikt nie jest bez winy że mamy taką naturę że po prostu upadamy… On pozwolił mi wstać sama nie dała bym rady. Dziś stoję już prosto i baczę by nie upaść… i proszę ciebie powstań jak i mi się udało, bo z Nim wszystko jest możliwe.

OGRÓJEC-  02-Bearing The Cross – muza
Jezus, Jan, Piotr, Jakub, Judasz, żołnierze,
Idąc Jezus Mówi do uczniów:
Jezus: To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego.
Jeżeli Mnie prześladowali, to i was będą prześladować. Jeżeli moje słowo zachowali, to i wasze będą zachowywać. Gdy jednak przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca pochodzi, On was doprowadzi do całej prawdy.
Czuwajcie więc i módlcie się.. nie znacie bowiem dnia ani godziny…

 JEZUS  ODCHODZI DALEJ… I MODLI SIĘ… uczniowie zasypiają

Jezus oddala się i modli się:
Jezus: Ojcze, nie tylko za mini proszę ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu wierzyć będące Mnie, spraw aby byli jedno. Nie tylko za nimi proszę, ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie;  aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili w Nas jedno, aby świat uwierzył, żeś Ty Mnie posłał….
Ojcze Ojcze - jeśli mogę proszę oddal ode mnie ten kielich… ale nie moja lecz Twoja wola niech się stanie…
Jezus wstaje – podchodzi do uczniów – i z wyrzutem budzi ich mówiąc…:
Jezus: Jednej godziny nie mogliście czuwać ze mną? Wstańcie oto zbliża się ten, który mnie wyda…


POJMANIE skończy się numer 2 i włączyć 3 czyli: 03-Jesus Arrested
Żołnierze, Judasz, Szatan

Judasz: witaj mistrzu…
Jezus: Przyjacielu po coś przyszedł…? Pocałunkiem zdradzasz Syna Człowieczego
Uczniowie uciekają…
Żołnierze najpierw powalają Jezusa na ziemię związują i wyprowadzają…
Świadectwo Judasza:
Judasz zostaje sam na scenie, rzuca 30 srebrnikami o ziemię klęka i mówi:
Sprzedałem go… sprzedałem… za tak niewiele…
Czy mi wybaczy…. Czy wybaczy…. Sprzedałem go….
A Ty… podnosi kilka monet i rzuca w tłum …. Proszę nie sprzedawaj Go… proszę nie sprzedaj go choć Ty…
ZBIERA TROCHĘ KASY I WYCHODZI….

Świadectwo Piotra – 04-Peter Denies Jesus
Wychodzi św. Piotr- rozgląda się: i mówi:
Piotr: „Zanim kogut zapieje  TY 3 razy się mnie wyprzesz”…. Co to znaczy… czy ja wyprę sie Boga…? Czy rzeczywiście tak uczynię…?  A może będę umiał się przyznać…? Widziałem przecież jak uzdrawiał, jak wskrzeszał… jak rozmnażał chleby… ryby… czy będę miał siłę…?

ZAPARCIE SIĘ PIOTRA ( Jakieś prowizoryczne ognisko przy którym stoi kilka osób i Piotr)
służąca do Piotra: "Czy ty nie jesteś jednym z uczniów Jezusa?"
Piotr: "nie, Nie jestem"
Inny człowiek: "Czy i ty nie jesteś jednym z Jego uczniów?"
Piotr: " kobieto… Nie jestem"
Inny człowiek: "Czyż nie ciebie widziałem razem z Nim w ogrodzie?"
Piotr: nie, nie znam tego człowieka…
Piotr znowu zaprzeczył – gdy trzeci raz wyparł się Mistrza akurat go prowadzili – spojrzeli na siebie Jezus i Piotr…

ŚWIADECTWO PIŁATA: jeszcze raz 03-Jesus Arrested
Prowadzą mi tego, o którym mówią, że czyni cuda, że jest królem żydowskim, że jest świętym Izraela… Jak mam postąpić z tym, którego już skazali, na którego już wydali wyrok, zanim go w ogóle osądzili… gdzie jest prawda – której wszyscy tak szukają…

PRZESŁUCHANIE - 05-The Stoning –i potem 06-Song Of Complaint
            Wprowadzają Jezusa
Żydzi, żołnierze, Piłat, Jezus…

Arcykapłan: Czy Ty jesteś Król żydowski ?
Jezus: "Jam jawnie mówił światu. Przemawiałem zawsze w synagodze i w świątyni, gdzie się wszyscy Żydzi gromadzą i nic nie mówiłem potajemnie – czemu mnie pytasz…? Spytaj tych, którzy słyszeli, co im mówiłem. Oto oni wiedzą, com ja im mówił".
Sługa – podchodzi – uderza Jezusa w policzek mówiąc: "Tak odpowiadasz arcykapłanowi?"
Jezus: "Jeżeli źle powiedziałem, daj świadectwo o złem, a jeśli dobrze czemu mnie bijesz? 
Piłat zwracając się do Żydów: "Jaką skargę wnosicie przeciwko temu człowiekowi?"
Żydzi: "Gdyby to nie był złoczyńca, nie wydalibyśmy Go tobie"
Piłat: "Weźcie Go wy i osądźcie według swojego prawa!
Żydzi: "Nam nie wolno nikogo zabić

PRZESŁUCHANIE – Piłat bierze Jezusa do siebie i zaczyna go pytać?

Piłat: Czy Ty jesteś król żydowski?
Jezus: Czy mówisz to od siebie czy też inni powiedzieli ci o mnie?
Piłat: Czy ja jestem Żydem? Naród twój i najwyżsi kapłani wydali mi ciebie, cóżeś uczynił?
Jezus: "Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby z tego świata było królestwo moje, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd".
Piłat: A więc jesteś królem…?
 Jezus: Tak… jestem królem ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat aby dać świadectwo prawdzie, każdy, który z prawdy jest.. słucha głosu mego.
Piłat: "Cóż to jest prawda?......."Ja nie znajduję w Nim żadnej winy. Jest zaś u was zwyczaj, że na Paschę uwalniam wam jednego [więźnia]. Czy zatem chcecie, abym wam uwolnił Króla Żydowskiego?
Żydzi: "Nie tego, ale Barabasza!"
Piłat: Barabasz jest zabójcą
Żydzi: Barabasza….

Świadectwo Św. WERONIKI - 08-Flagellation - muza
Wielu użalało się nad Chrystusem, ale tylko ja podeszłam, by obetrzeć Mu twarz. Może to mnie wspomniał po latach św. Jan, kiedy pisał w swoim liście, byśmy nie miłowali słowem i językiem, ale czynem i prawdą. Jak łatwo można zagubić chrześcijaństwo we wzniosłej teorii i pięknych sformułowaniach. I to chyba grozi szczególnie ludziom mocno związanym z religią. Kocham wszystkich, kocham cały świat, kocham ludzi mam na faceebooku mnóstwo przyjaciół… Charl Peguy napisał kiedyś: Są tacy, którzy ponieważ nie należą do człowieka myślą, że należą do Boga. Sądzą, że kochają Boga ponieważ niczego nie kochają. Ewangelia domaga się konkretu. Bo można kochać świat, ludzkość, Kościół i nie kochać nikogo. Od czasu do czasu warto tak usiąść i na kartce papieru napisać imiona i nazwiska tych, których kochamy. A potem skreślić matkę, męża, żonę, dzieci, przyjaciela, bo przecież poganie też kochają najbliższych. Ile osób by na tej kartce pozostało? Kogo ja kocham bezinteresownie… ot tak po prostu… czy było by tam  imię skazańca z Golgoty?
Przed laty w jednej z gazet ukazało się niecodzienne ogłoszenie. Pewien żołnierz, trzymający wartę przy Grobie Nieznanego Żołnierza dziękował w nim nieznanej kobiecie, która w upalny, letni dzień otarła mu pot z twarzy. Wtedy, stojąc na baczność, nie mógł powiedzieć ani słowa. Teraz chciał okazać jej wdzięczność. Jezus odnajdzie wszystkich, którzy kiedykolwiek Mu coś uczynili.
Dziś Jezus dziękuję ci za twój każdy drobny gest, którego nie widać, o który nie mówi się w wiadomościach, które z racji dobra jakie wywołują sensacji. „Każdy kto poda kubek wody jednemu z tych najmniejszych….”

Kładzie chustę na scenie…. I odchodzi…

PO UBICZOWANIU - 05-The Stoning
(Jezus po ubiczowaniu w czerwonym płaszczu i koronie cierniowej wychodzi naprzeciw Żydów, tłumu)

Piłat: "Oto człowiek”
Żydzi: "Ukrzyżuj  !!!    Ukrzyżuj Go!
Piłat: "Weźcie Go i sami ukrzyżujcie! Ja bowiem nie znajduję w Nim winy"
Żydzi: "My mamy Prawo, a według Prawa powinien On umrzeć, bo sam siebie uczynił Synem Bożym"
Piłat: "Skąd Ty jesteś?"…… "Nie chcesz mówić ze mną? Czy nie wiesz, że mam władzę uwolnić Ciebie i mam władzą Ciebie ukrzyżować?"
Jezus: "Nie miałbyś żadnej władzy nade Mną, gdyby ci jej nie dano z góry. Dlatego ten, który mnie tobie wydał, większego dopuścił się grzechu.
Żydzi: "Jeżeli Go uwolnisz, nie jesteś przyjacielem Cezara. Każdy, kto się czyni królem, sprzeciwia się Cezarowi".
Piłat: "To król wasz!"
Żydzi: "Precz! Precz z Nim ! Ukrzyżuj Go!"
Piłat: Króla waszego mam ukrzyżować?
Żydzi: "Poza Cezarem nie mamy króla"
Słudzy podchodzą z wodą i ścierką MYJĄC RĘCE PIŁAT MÓWI: ja nie jestem winny krwi tego sprawiedliwego – to wasza rzecz…
Żydzi: krew jego na nas i na nasze dzieci

Świadectwo Maryi - 08-Flagellation
            Mój syn…., oszukany…., okłamany…, ubiczowany i wydany na śmierć… za co… za to że czynił dobro… za to że uzdrawiał… za to że dawał nadzieję, miłość, pokój… kim są ci, którzy tak bardzo chcą Jego śmierci… Co mogę zrobić widząc co się dzieje… …pozostaje czasem po prostu być, po prostu być jak matka, która widzi jaj jej syn umiera, jak jej syn traci życie… po prostu być.., albo aż być obecną pod krzyżem…

DROGA KRZYŻOWA - 10-Peaceful
Jezus niesie krzyż
dochodzą do podium
            - przy krzyżu są też Maryja, Jan i Maria Magdalena -  12-Raising The Cross- jak przybijają do Krzyża

Żydzi: “witaj królu żydowski”
            „Na krzyż z nim”
            „ukrzyżować”
            „ Innych wybawił niech sam siebie wybawi…”
zdzierają szaty z Jezusa
            - przybijają do krzyża
            - stawiają krzyż – żołnierze
            - przy krzyżu są też Maryja, Jan i Maria Magdalena

JUŻ UKRZYŻOWANY - 09-Mary Goes To Jesus potem

Jezus: "Niewiasto, oto syn Twój"…..  chwilę odczekuje …."Oto Matka twoja"
Jezus: Boże mój, Boże mój czemuś mnie opuścił…
W ręce Twoje Panie powierzam ducha mojego
Skłoniwszy głowę oddał ducha….

Żołnierz podchodzi i przebija mu włócznią bok…
Żołnierze zdejmują Jezusa, kładą obok Maryi, gaśnie światło….

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziemia katerdy

Podziemia katerdy
Zapraszamy do odwiedzenia podziemi naszej katerdy. Podziemia powinny być otwarte codziennie, jeśli jednak drzwi są zamknięte proszę dzwonić na plebanię