środa, 16 października 2013

Niezapomniana pielgrzymka

W dniach 10 – 11 października 2013 roku młodzież z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Drohiczynie odbyła pielgrzymkę na Jasną Górę oraz do Krakowa. W pielgrzymce uczestniczyło 45 uczniów. Opiekunami grupy byli: pani Grażyna Borzym, pani Ewa Raducha, pan Marek Kosiński, s. Sylwia Wójtowicz, ks. Michał Kisiel. Głównym celem podróży młodych do Duchowej Stolicy Polski był doroczny Zjazd Rodziny Szkół im. Jana Pawła II.
            Najważniejszym punktem spotkania była Eucharystia pod przewodnictwem   ks. bpa Henryka Tomasika - duchowego opiekuna Rodziny Szkół im. Jana Pawła II. We Mszy uczestniczyło ponad 17 tys. młodzieży z ok. 500 szkół. Po modlitwie udaliśmy się, pod opieką przewodnika, na zwiedzanie Jasnogórskiego Sanktuarium.
            Kolejnym etapem naszej pielgrzymki był przejazd do Krakowa, obiadokolacja, a potem spacer po krakowskiej Starówce. Następnie pojechaliśmy do Domu Pielgrzyma  prowadzonego przez siostry Albertynki. Tam zakwaterowaliśmy się i spędziliśmy noc. Kolejny dzień zaczęliśmy od Eucharystii w kościele Sióstr Albertynek, w którego centralnym miejscu znajduje się oryginał obrazu "Ecce Homo" pędzla Brata Alberta. Po Mszy Świętej s. Samuela, albertynka, opowiedziała nam o życiu bł. Brata Alberta Chmielowskiego i zgromadzeniu, które założył.
            Zwieńczeniem pobytu w Krakowie było zwiedzanie Wawelu oraz najstarszej części Uniwersytetu Jagiellońskiego. Mieliśmy również okazję wysłuchać na żywo hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Zwiedziliśmy także Sukiennice, Kościół Mariacki, a w nim Ołtarz Wita Stwosza, a także dokładniej przyjrzeliśmy się kamieniczkom znajdującym się na Rynku.
            Ostatnim punktem naszej pielgrzymki było uczestnictwo w Koronce do Bożego Miłosierdzia w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Po modlitwie wysłuchaliśmy słów siostry ze Zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia, która opowiedziała nam o życiu i posłannictwie  św. Siostry Faustyny Kowalskiej. Zwiedziliśmy również miejsca związane z osobą świętej.
            Odbyta pielgrzymka była dla nas umocnieniem duchowym oraz wspaniałą lekcją historii.
Karol Krakówko, uczeń klasy III gim.